Dobra opinia o firmie – wiarygodność firmy w internecie

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od długości i bogactwa swojego zawodowego doświadczenia, wie doskonale, jak cennym towarem jest dobra opinia o firmie i wiarygodność w oczach klienta.

Początkujący właściciel firmy wkłada dużo wysiłku w budowanie świadomości marki i wiarygodność firmy w internecie, zatrudniając do tego specjalistów. Pomogą mu oni ustrzec się przed niewłaściwymi decyzjami.

Każdy kolejny etap rozwoju przedsiębiorstwa to podwójna praca: nad utrzymaniem klientów, którzy już obdarzyli nas zaufaniem, i nad pozyskaniem nowych kontrahentów. Na tej drodze warto podejmować współpracę z takimi podmiotami, dzięki którym nasza wypracowana dobra opinia o firmie i marka zyska rozgłos. Dlaczego nie pochwalić się tym, w co włożyliśmy dużo wysiłku, czemu poświęciliśmy nasz czas? Taki krok oczywiście zobowiązuje – nie możemy przecież zawieść okazanego nam zaufania.

Klient, który usłyszał o naszej firmie dobre opinie musi mieć cały czas pewność, że nieustannie pracujemy nad jakością naszych usług czy produktów. Jeśli dostrzeże nasz brak zaangażowania albo poczuje się lekceważony, nie tylko zrezygnuje ze współpracy z nami, ale – co gorsza – swoją negatywną opinią może zniszczyć sporą część pracy, jaką włożyliśmy w budowanie wizerunku firmy. Odzyskanie takiego rozczarowanego klienta będzie już bardzo trudne i kosztowne…

Tak więc ciągłe dbanie o dobrą opinię, niezawodność i profesjonalizm po prostu nam się opłaca. Dbanie o stałych klientów zwiększa ilość dobrych opinii o naszej firmie.

Zaufanie to nie tylko dodanie dobrej opinii o firmie w internecie

Aby wiedzieć, czego od nas oczekują na kolejnych etapach współpracy, możemy zaproponować im jakąś formę wymiany informacji na ten temat. Jeśli na przykład przy zakupionym produkcie znajdą sympatyczny bilecik z prośbą o opinię, w jakim stanie dotarł zamówiony towar, albo czy są z niego zadowoleni, odczują, że nasze zainteresowanie nie kończy się w momencie sfinalizowania transakcji.

Niech będzie dla nas oczywiste, że gdy prowadzimy firmę, przestrzenią weryfikacji naszej wiarygodności jest pozyskane zaufanie naszych klientów. Rozliczą nas skrupulatnie ze złożonych obietnic, ale też przyczynią się do budowania naszego wizerunku, gdy odnajdą w nas wiarygodnego partnera do współpracy.

Strona www i blog specjalistyczny budujące wiarygodność firmy w internecie

W społeczeństwie informacyjnym nie do pomyślenia jest, by firma prowadząca jakąkolwiek działalność – niekoniecznie w internecie – nie zadbała o własną stronę internetową. Potencjalni klienci będą szukać potrzebnych informacji najpierw w internecie, nawet jeśli będzie to tylko działalność lokalna.

Własna strona staje się niezbędna, gdy chcemy poinformować klientów o lokalizacji naszej firmy, profilu działalności, czy zachęcić ich do kontaktu z nami. Strona internetowa – od prostej wizytówki www po nieco bardziej rozbudowane rozwiązania z dobrymi treściami i zdjęciami – to już niezbędne narzędzie budowania dobrej opinii o firmie. W tych wszystkich działaniach mających na celu budowanie wiarygodności w internecie sprawdzi się doskonale specjalistyczny blog firmowy.

Dobrze jeśli strona będzie zawierała opinie o naszych produktach i usługach oraz referencje. Obowiązkowo strona musi posiadać certyfikat SSL tak aby przy adresie strony pojawiała się w przeglądarce kłódka.

One comment

  1. Artykuł przyjemny dla oka i użyteczny. Na innych stronach formatowanie tekstu czasami woła o pomstę do nieba. Jak widzę ścianę tekstu to po prostu wychodzę. Tutaj odpowiednie odstępy i treść. Na pewno będę zaglądał tutaj częściej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.